Het is 19 juni 2018
  

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 november 2007 
Offline
.: loods :.
.: loods :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 862
Woonplaats: Zwijndrecht
Weer problemen met rode diesel
Bron: Redactie WatersportAlmanak.nl


Wéér problemen met rode diesel uit België na aankoop occasion

Onlangs is bij een controle ter hoogte van Pampus een bekeuring uitgedeeld aan een schipper omdat men een spoor van rode diesel heeft gevonden in de tank van de motorboot.

Nimbus 320 als occasion gekocht
Het betreft hier een motorboot Nimbus 320 die eind 2005 als occasion is gekocht bij De Vaart Yachting. De vorige eigenaar was een Belg die de gewoonte had om rode diesel te anken. Na aankoop heeft de nieuwe eigenaar de tank (in Nederland) volledig gevuld met 250 liter witte diesel.

Na 2000 liter verbruik nog spoor van rode diesel gevonden
Vanaf het seizoen 2006 is er driftig gevaren met de Nimbus en in totaal ca 1800 liter diesel verbruikt. Allemaal in Nederland getankt, dus witte diesel. Bij een algemene controle ter hoogte van Pampus op het Markermeer is een spoor van rode diesel gevonden. De schipper vond de controle wel een beetje amateuristisch uitgevoerd door de douane. De normale aanzuigpomp van de Douane werkte niet, er werd slechts een klein monster genomen omdat men het met de mond moest aanzuigen.

De schipper was zich van geen kwaad bewust omdat er inmiddels meer dan 2000 liter witte diesel was verstookt. Groot was de verbazing van de schipper toen bleek dar er wel een spoor van rode diesel aanwezig was en hem een schikkingsvoorstel van 225 Euro werd gedaan. In het geval dat de schipper geen schikking wilde werd gedreigd door de ambtenaar met een gerechtelijke vervolging. Volgens de douanebeambte is er geen beroep mogelijk tegen de schikking.


Dus oppassen geblazen :?

G ;-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Dat zat eraan te komen
Ongelezen berichtGeplaatst: 1 december 2007 
Offline
.: founder :.
.: founder :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2007
Berichten: 6849
Woonplaats: Berchem (Antwerpen)
Dergelijke zaken zullen ongetwijfeld voor heel wat frustatie zorgen. Ik denk dat aankoopbewijzen nog altijd een goed maar helaas geen sluitend verweer zijn tegen dergelijke toestanden. Enige soeplesse ging men toch aan de dag leggen?

Het verweer zal moeilijk blijven. Kun je met het onderhoudsboekje erbij het aantal vaaruren gekoppeld aan verbruik geen recht van antwoord hebben?

_________________
CU
Karel
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Karel op 1 december 2007, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: opletten
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 december 2007 
Offline
.: aan boord :.
.: aan boord :.

Geregistreerd: 14 december 2007
Berichten: 16
Woonplaats: Beveren
Goed opletten ! ! !

Vanaf 1 januari 2008 mag je nog slechts 0,02% rode diesel in je tank hebben.
Anders riskeer je een boete die niet mals is. Voor wie in 2007 weinig gevaren heeft zit er maar één ding op: tanks spoelen.

Groeten

Bob


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: opletten
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 december 2007 
Offline
.: founder :.
.: founder :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2007
Berichten: 6849
Woonplaats: Berchem (Antwerpen)
VPC schreef:
Goed opletten ! ! !

Vanaf 1 januari 2008 mag je nog slechts 0,02% rode diesel in je tank hebben.
Anders riskeer je een boete die niet mals is. Voor wie in 2007 weinig gevaren heeft zit er maar één ding op: tanks spoelen.

Groeten

Bob


Bob

Ik neem aan dat 0.02% residu is. Maar hoe en waar spoel je je tank(s) om een boete te vermijden :?:

_________________
CU
Karel
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 december 2007 
Offline
.: moderator :.
.: moderator :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 juni 2007
Berichten: 1510
Woonplaats: Rupelmonde
Leegzuigen dmv uw vlotter er uit te nemen en via die opening alles er uihalen. Eventueel nog eens spoelen.

Als je je tank gewoon leegvaart blijft er nog altijd een hoeveelheid mazout.En dit kan nog verscheidene liters zijn=dus leegzuigen.


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 december 2007 
Offline
.: founder :.
.: founder :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2007
Berichten: 6849
Woonplaats: Berchem (Antwerpen)
En waar blijf je dan met het 'spoelwater' en/of rest diesel?

_________________
CU
Karel
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: rood
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 december 2007 
Offline
.: aan boord :.
.: aan boord :.

Geregistreerd: 14 december 2007
Berichten: 16
Woonplaats: Beveren
de mensen die ik ken hebben het gewoon in de put voor de verwarming gekieperd


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
© 2007-2014 het Navis.be botenforum is een realisatie van Medianaut te Berchem in Antwerpen (Belgie - Belgium).
Hoewel alle info zorgzaam is weergegeven, kan Medianaut niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten, vergissingen en de meningen en uitlatingen van de posters hier op het forum.
Powerboating.be, navis.be and ribsonly.com are brands of Medianaut.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling