Het is 21 november 2017

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 november 2017 
.: trossen los :.
.: trossen los :.

thewave schreef:
erwindenul schreef:
Vrienden,
er is al heel wat over gezegd en geschreven, maar wie weet nu eigenlijk precies hoe de vork in de steel zit?
Wij hebben een nieuwe boot gekocht en zouden die graag in Nederland inschrijven. Op zich kan dat perfect, dat weet ik. Gewoon naar Nederland gaan met de papieren en klaar.
Maar is deze inschrijving ook volledig legaal in Belgie als Belgische onderdaan? Kan de scheepvaartpolitie boetes uitschrijven omdat je als Belg met een Nederlandse boot vaart?
Liefst geen verhalen van "horen zeggen", maar effectieve feiten. Ik denk dat velen daar wat aan zullen hebben ;-)

Alvast bedankt voor reacties!

Erwin
ik kocht mijn boot eind vorig seizoen 2e hands; de vorige eigenaar was ook Belg en voer op de grens Nederland/België; zijn boot was ingeschreven in Nederland.
Ik heb de registratie overgenomen en kon perfect als Belg de inschrijving regelen. Ik kreeg een pasje van de RDW toegestuurd.
Tot nu toe nog geen controle gehad (lig nu in Nieuwpoort), maar met alle verhalen die ik las op dit en andere fora ben ik nog steeds niet zeker of ik nu wettelijk in orde ben of niet... :?
Als het effectief niet meer mag om als Belg in Nederland te registreren, dan moeten ze dat in NL ook echt tegenhouden vind ik !

Ik ben echter tot op vandaag nog niet in orde met de marifoonregistratie: in België kan ik geen roepnaam aanvragen omdat het schip in NL staat geregistreerd, en in NL wil men geen roepnaam toekennen omdat de boot in België ligt en vaart...

hallo
ik heb nu toch es even met de Belgische scheepvaartpolitie gebeld en als Belg met een NL registratie heb je 2 opties als je in orde wil zijn bij een controle:

1* registratie in België uitvoeren: ttz vlaggenbrief (kust) en immatriculatie aanvragen
Bij een Belgische registratie dienen ze dan bijkomend controle te doen op verplichte veiligheidsuitrusting, nautische instrumenten, enz. Wat wel bijzonder was aan de politieman zijn uitleg: hij gaf zelf lichte voorkeur aan registratie in NL laten, vanwege sommige absurde uitrusting die je aan boord dient te hebben :roll:

2* registratie in NL behouden en een ICP aanvragen: dit wordt overal in Europa aanvaard (http://www.watersporters.nl/icp-aanvragen/)

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 12 november 2017 
.: vuurtoren :.
.: vuurtoren :.

Dat is dan ook duidelijk , alleen effe een detail vergeten .

Als Belg kan je in Nederland geen ICP aanvragen . Je moet je laten vertegenwoordigen door een Nederlander .

ofwel heb ik terug niet goed gelezen .

ICP op naam van niet Nederlander :

Indien de eigenaar niet over de Nederlandse nationaliteit beschikt, en niet langer dan 5 jaar aansluitend in Nederland woont, moet er een Nederlandse vertegenwoordiger optreden. Naast bovengenoemde documenten moet dan ook geüpload worden:

- Vertegenwoordigingsformulier (deze moet iedere 2 jaar opnieuw getekend en aangeleverd worden) - For the English Declaration Representative, click here>>
- Kopie geldig Nederlands paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs vertegenwoordiger.

Dit staat duidelijk te lezen als je de link (http://www.watersporters.nl/icp-aanvragen/) volgt en leest .

En wat betreft die absurde uitrusting aan boord , dat is niet echt moeilijk te realiseren hoor , gewoon Efkes inventief zijn .

Tja , ik geloof dat er daarover nog veel water naar zee zal vloeien ..........

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]