Het is 21 juni 2018
  

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 maart 2012 
Offline
.: moderator :.
.: moderator :.

Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 412
Woonplaats: De Panne
Deze nacht wat liggen piekeren.... wat me ook geen onlogische mogelijkheid lijkt is een slechte injecteur.... Als die nu in plaats van mooi te verstuiven, alles in een straal de cilinder in spuit, lijkt het me logisch dat er een slechte (of geen) verbranding plaatsvindt, waardoor er veel rookontwikkeling is en (de oliefilm in het uitlaatwater) zou door de onvolledige verbranding half verbrande diesel in de uitlaat belanden.... Daar het een 6-cilinder motor is, merk je dan misschien niet dat de motor maar op 5 cilinders draait.....
Logische verklaring of niet...?


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 maart 2012 
Offline
.: moderator :.
.: moderator :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 9182
Woonplaats: regio gent
Gewoon effe wachten wat die monteur zal zeggen. 8-)

'k Vermoed dat die Volvo toch een vrij moderne moter is.
Als er teveel onverbrande diesel in de uitlaat komt zou dat door het motermanagment moeten opgemerkt worden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 maart 2012 
Offline
.: topmember :.
.: topmember :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 5647
onverbrande diesel zou zwarte rook geven
even conclusie technieker afwachten :smt023


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 maart 2012 
Offline
.: moderator :.
.: moderator :.

Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 412
Woonplaats: De Panne
De boot dateert van 2002 (de motor dus ook), maar deze heeft weinig gedraaid. Bij het onderhoud vorig jaar bleek dat hij al die tijd wel erg goed onderhouden geweest is en de 50 vaaruren die ik er mee gedaan heb sinds ik hem kocht, zijn er ook nooit problemen geweest.
Afspraak met de monteur is morgen, dus dan weten we hopelijk meer.....


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 maart 2012 
Offline
.: topmember :.
.: topmember :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 september 2007
Berichten: 10290
Christophe schreef:
Deze nacht wat liggen piekeren.... wat me ook geen onlogische mogelijkheid lijkt is een slechte injecteur.... Als die nu in plaats van mooi te verstuiven, alles in een straal de cilinder in spuit, lijkt het me logisch dat er een slechte (of geen) verbranding plaatsvindt, waardoor er veel rookontwikkeling is en (de oliefilm in het uitlaatwater) zou door de onvolledige verbranding half verbrande diesel in de uitlaat belanden.... Daar het een 6-cilinder motor is, merk je dan misschien niet dat de motor maar op 5 cilinders draait.....
Logische verklaring of niet...?



Nee een cilinder wegvallen bij een 6 cilinder merk jij direct, gaat ook erg schudden, diesel is geen olie en een verstuiver die niet goed werkt dus niet netjes verstuift geeft een gruwelijk rook wolk. :-k .. zwarte wel te verstaan. :so sorry:

_________________
Vriendelijke groet Ron.
Osprey lynx 26 met optimax 225.
Afbeelding Afbeelding
Later als ik groot ben wil ik ook een boot


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 maart 2012 
Offline
.: moderator :.
.: moderator :.

Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 412
Woonplaats: De Panne
Mja... geen idee wat het dan kan zijn... morgen weten we meer.....


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 maart 2012 
Offline
.: topmember :.
.: topmember :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 september 2007
Berichten: 10290
Ik schat in, koppakking of kop naar de filestijnen ](*,)

Hoop voor jou van niet, maaaaar positief blijven denken. :smt023 eerst maar eens compressietestje doen.



rudyc schreef:
Hoe doe je compressie testen bij een diesel?
Langs de gloeikaarsen? :-k


verstuiver eruit en mtr erin. :supergreen:

_________________
Vriendelijke groet Ron.
Osprey lynx 26 met optimax 225.
Afbeelding Afbeelding
Later als ik groot ben wil ik ook een boot


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 maart 2012 
Offline
.: moderator :.
.: moderator :.

Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 412
Woonplaats: De Panne
dat zou wel rap zijn he na 290 uren..... maar het lijkt me een aannemelijke optie...
Aan de andere kant vind ik het wel raar dat m'n koelvloeistofniveau op peil blijft en als ik het expansievat open draai dat er druk op zit (nadat de motor een half uur stil ligt).... Zeer merkwaardig allemaal....


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 maart 2012 
Offline
.: topmember :.
.: topmember :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 5647
moet rekening houden dat pakking versterft na enige tijd - motor heeft niet veel uren maar pakking is wel 10 jaar oud :smt040
duimen voor morgen zeg maar :smt023 :smt023


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 maart 2012 
Offline
.: topmember :.
.: topmember :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 september 2007
Berichten: 10290
Christophe schreef:
dat zou wel rap zijn he na 290 uren..... maar het lijkt me een aannemelijke optie...
Aan de andere kant vind ik het wel raar dat m'n koelvloeistofniveau op peil blijft en als ik het expansievat open draai dat er druk op zit (nadat de motor een half uur stil ligt).... Zeer merkwaardig allemaal....



Dat kan wel, als de zuigers op en neer gaan is er veeeel meer druk dan er ooit bij stilliggen kan worden bereikt, ik heb zelf een keer gehad dat er een heel klein scheurtje in een klepzitting zat, deze was minimaal doorgescheur naar een koelkanaal , merk je ook niets van alleen liep er wel koelvloeistof over en dat geeft rook. alsof er een paus gekozen is. :-k

_________________
Vriendelijke groet Ron.
Osprey lynx 26 met optimax 225.
Afbeelding Afbeelding
Later als ik groot ben wil ik ook een boot


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
© 2007-2014 het Navis.be botenforum is een realisatie van Medianaut te Berchem in Antwerpen (Belgie - Belgium).
Hoewel alle info zorgzaam is weergegeven, kan Medianaut niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten, vergissingen en de meningen en uitlatingen van de posters hier op het forum.
Powerboating.be, navis.be and ribsonly.com are brands of Medianaut.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling