Het is 20 juni 2018
  

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: evinrude 70pk VRO
Ongelezen berichtGeplaatst: 5 augustus 2013 
Offline
.: navigator :.
.: navigator :.

Geregistreerd: 3 augustus 2013
Berichten: 54
ik heb mijn oog laten vallen op een oud polyester bootje met een evinrude 70pk VRO motor. Ik wil een bod uitbrengen voor het geheel en denk dat de motor financieel het zwaartepunt zal zijn. Ik heb echter vroeger al eens een oude motor opgeknapt en dan zie je dat er heel wat kosten bijkomen. Deze motor lijkt me heel wat meer gesofistikeerd dan mijn eerdere motor dus ik heb hier echt geen ervaring mee. Wie kan me vertellen waar ik naar moet kijken om een goede inschatting te kunnen maken ?
alvast bedankt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: evinrude 70pk VRO
Ongelezen berichtGeplaatst: 3 september 2013 
Offline
.: navigator :.
.: navigator :.

Geregistreerd: 3 augustus 2013
Berichten: 54
tja soms gaat het gevoel voor op de rede, heb het bootje met de evinrude vro 70PK dan toch gekocht.
Heb de motor ook al aan de praat gekregen maar hij valt na een paar seconden uit. in die paar seconden reageert hij op de gashendel.
ik ga eerst wel een spoel koptelefoon aanschaffen om wat verder te experimenteren. misschien iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: evinrude 70pk VRO
Ongelezen berichtGeplaatst: 3 september 2013 
Offline
.: topmember :.
.: topmember :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 5647
Heb je nieuwe benzine gebruikt?
Heb je de knijpbal hard gezet?
Best de carburator uiteen halen en proper maken na jaren stilstand
Ook alle leidingen controleren en schoonmaken
Bougies er uit en nieuwe er in
Kortom een groot,onderhoud uitvoeren :smt023


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: evinrude 70pk VRO
Ongelezen berichtGeplaatst: 3 september 2013 
Offline
.: navigator :.
.: navigator :.

Geregistreerd: 3 augustus 2013
Berichten: 54
miro schreef:
Heb je nieuwe benzine gebruikt?
Heb je de knijpbal hard gezet?
Best de carburator uiteen halen en proper maken na jaren stilstand
Ook alle leidingen controleren en schoonmaken
Bougies er uit en nieuwe er in
Kortom een groot,onderhoud uitvoeren :smt023


ja benzine was nieuw maar de twee-takt olie niet - een vro mengt zelf heb ik geleerd. die zal ik dus ook moeten vervangen, ik moet nog eens kijken of dit standaard twee-takt olie is of wat speciaal.

wat bedoel je met de knijpbal hard gezet ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: evinrude 70pk VRO
Ongelezen berichtGeplaatst: 3 september 2013 
Offline
.: schipper :.
.: schipper :.

Geregistreerd: 30 maart 2013
Berichten: 321
Woonplaats: Dendermonde
de knijpbal is een rubberen 'bal' (meer een soort ei vind ik), waarmee je brandstof de motor inpompt, zolang deze 'leeg' aanvoelt is er geen brandstof in de bal (en dus verderop ook niet)
Zo'n ding => klik

_________________
Mijn DUVEL drink je gewoon niet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: evinrude 70pk VRO
Ongelezen berichtGeplaatst: 3 september 2013 
Offline
.: navigator :.
.: navigator :.

Geregistreerd: 3 augustus 2013
Berichten: 54
vinTage schreef:
de knijpbal is een rubberen 'bal' (meer een soort ei vind ik), waarmee je brandstof de motor inpompt, zolang deze 'leeg' aanvoelt is er geen brandstof in de bal (en dus verderop ook niet)
Zo'n ding => klik


Ok ik kende de term knijpbal niet. Maar ik heb deze wel gebruikt voor het starten. In het begin volet hij inderdaad leeg aan maar na een paar keer knijpen voel je de weerstand opbouwen.
Zou het kunnen dat de motor enkel draait tot de bal leeg is en dan stilvalt? Dus dat er geen aanzuiging is van verse benzine?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: evinrude 70pk VRO
Ongelezen berichtGeplaatst: 4 september 2013 
Offline
.: schipper :.
.: schipper :.

Geregistreerd: 14 december 2009
Berichten: 462
Woonplaats: diegem
fte19665 schreef:
vinTage schreef:
de knijpbal is een rubberen 'bal' (meer een soort ei vind ik), waarmee je brandstof de motor inpompt, zolang deze 'leeg' aanvoelt is er geen brandstof in de bal (en dus verderop ook niet)
Zo'n ding => klik


Ok ik kende de term knijpbal niet. Maar ik heb deze wel gebruikt voor het starten. In het begin volet hij inderdaad leeg aan maar na een paar keer knijpen voel je de weerstand opbouwen.
Zou het kunnen dat de motor enkel draait tot de bal leeg is en dan stilvalt? Dus dat er geen aanzuiging is van verse benzine?

dat kan, je moet de ontluchting van de tank openzetten, anders wordt hij leeggezogen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: evinrude 70pk VRO
Ongelezen berichtGeplaatst: 4 september 2013 
Offline
.: navigator :.
.: navigator :.

Geregistreerd: 3 augustus 2013
Berichten: 54
fpricken schreef:
fte19665 schreef:
vinTage schreef:
de knijpbal is een rubberen 'bal' (meer een soort ei vind ik), waarmee je brandstof de motor inpompt, zolang deze 'leeg' aanvoelt is er geen brandstof in de bal (en dus verderop ook niet)
Zo'n ding => klik


Ok ik kende de term knijpbal niet. Maar ik heb deze wel gebruikt voor het starten. In het begin volet hij inderdaad leeg aan maar na een paar keer knijpen voel je de weerstand opbouwen.
Zou het kunnen dat de motor enkel draait tot de bal leeg is en dan stilvalt? Dus dat er geen aanzuiging is van verse benzine?

dat kan, je moet de ontluchting van de tank openzetten, anders wordt hij leeggezogen.


?? bedoel je de vuldop wat los schroeven ? ik heb zo'n externe rode tank maar heb nog geen ontluchting gezien daarop, ik zal er eens goed naar kijken ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: evinrude 70pk VRO
Ongelezen berichtGeplaatst: 4 september 2013 
Offline
.: topmember :.
.: topmember :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 5647
fte19665 schreef:

?? bedoel je de vuldop wat los schroeven ? ik heb zo'n externe rode tank maar heb nog geen ontluchting gezien daarop, ik zal er eens goed naar kijken ;-)

normaal heb je bovenop de vuldop een klein plugje welke je kan open draaien - dat is de ontluchting
nu denk ik niet dat hij stil gevallen is omdat de ontluchting al dan niet open staat - een motor met ontluchting dicht draait eerst wel paar minuten vooraleer hij stil valt


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: evinrude 70pk VRO
Ongelezen berichtGeplaatst: 4 september 2013 
Offline
.: navigator :.
.: navigator :.

Geregistreerd: 3 augustus 2013
Berichten: 54
miro schreef:
fte19665 schreef:

?? bedoel je de vuldop wat los schroeven ? ik heb zo'n externe rode tank maar heb nog geen ontluchting gezien daarop, ik zal er eens goed naar kijken ;-)

normaal heb je bovenop de vuldop een klein plugje welke je kan open draaien - dat is de ontluchting
nu denk ik niet dat hij stil gevallen is omdat de ontluchting al dan niet open staat - een motor met ontluchting dicht draait eerst wel paar minuten vooraleer hij stil valt


dacht ik ook al -
ik vrees toch dat het hele zaakje te lang heeft stilgestaan en dat ik alle leidingen (benzine en olie) plus de 3 de carburatoren eens zal moeten doorblazen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
© 2007-2014 het Navis.be botenforum is een realisatie van Medianaut te Berchem in Antwerpen (Belgie - Belgium).
Hoewel alle info zorgzaam is weergegeven, kan Medianaut niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten, vergissingen en de meningen en uitlatingen van de posters hier op het forum.
Powerboating.be, navis.be and ribsonly.com are brands of Medianaut.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling