Het is 20 augustus 2017
  

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 juli 2014 
Offline
.: uit de box :.
.: uit de box :.

Geregistreerd: 3 april 2011
Berichten: 31
Iemand ervaring om voor een Sea Ray weekender 230 van 1987 de benzinemotor vervangen door een zuinige dieselmotor?
Staartstuk is een alpha one Gen 1
Kan ik dit zelf ombouwen of iemand die kan helpen?

Mvg Alex


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 juli 2014 
Offline
.: baken :.
.: baken :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 5 juni 2012
Berichten: 1684
Woonplaats: Aalter
Ik weet dat dit een dure aangelegenheid is. #-o
Winst haal je er nooit uit tenzij je een paar honderd u per jaar vaart gedurende 10j ... [-(

_________________
Groeten van Johan
Aquamar Phenicusa met Mercury F150


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 juli 2014 
Offline
.: founder :.
.: founder :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2007
Berichten: 6849
Woonplaats: Berchem (Antwerpen)
Ik ga akkord met Sprintje hoewel het voor mij eerder een buikgevoel is. Ik zag meermaals bij de P 1 races dat een motor vervangen heel wat tijd in beslag neemt. Een motor kost daar al gauw € 80 000 (Mercruiser 700 pk).

_________________
CU
Karel
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 juli 2017 
Offline
.: trossen los :.
.: trossen los :.

Geregistreerd: 30 maart 2017
Berichten: 24
Woonplaats: Eeklo
sprintje schreef:
Ik weet dat dit een dure aangelegenheid is. #-o
Winst haal je er nooit uit tenzij je een paar honderd u per jaar vaart gedurende 10j ... [-(


Voor mij is het simpel: benzinemotor eruit, dieselmotor erin ;-)
Vanwaar de dure aangelegenheid? Werkuren ? Evenveel verbruik ? Of is het prijsverschil tussen diesel en benzine aan de pomp te klein geworden om er winst uit te halen ?
Alleen al voor het gebrek aan benzinepompen in jachthavens zou ik de switch maken... Dieselpompen op het water zijn veel couranter !

_________________
Chaparral 240 Signature ==> the Wave <==


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 juli 2017 
Offline
.: baken :.
.: baken :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 5 juni 2012
Berichten: 1684
Woonplaats: Aalter
thewave schreef:
sprintje schreef:
Ik weet dat dit een dure aangelegenheid is. #-o
Winst haal je er nooit uit tenzij je een paar honderd u per jaar vaart gedurende 10j ... [-(


Voor mij is het simpel: benzinemotor eruit, dieselmotor erin ;-)
Vanwaar de dure aangelegenheid? Werkuren ? Evenveel verbruik ? Of is het prijsverschil tussen diesel en benzine aan de pomp te klein geworden om er winst uit te halen ?
Alleen al voor het gebrek aan benzinepompen in jachthavens zou ik de switch maken... Dieselpompen op het water zijn veel couranter !


Marine diesels worden gekke prijzen voor gevraagd. 2de hands zijn ze versleten en nieuw zijn ze pokkeduur.
Vraag maar eens een offerte.

_________________
Groeten van Johan
Aquamar Phenicusa met Mercury F150


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
© 2007-2014 het Navis.be botenforum is een realisatie van Medianaut te Berchem in Antwerpen (Belgie - Belgium).
Hoewel alle info zorgzaam is weergegeven, kan Medianaut niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten, vergissingen en de meningen en uitlatingen van de posters hier op het forum.
Powerboating.be, navis.be and ribsonly.com are brands of Medianaut.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling