Het is 24 september 2018
  

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Crusader V8 5.0l
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 juli 2014 
Offline
.: navigator :.
.: navigator :.

Geregistreerd: 17 oktober 2009
Berichten: 97
Hoi Allen

Ik heb mij net 2 V8 crusader motoren gekocht voor mijn volgend projectje. Door het horen en zien draaien van deze prachtige motoren heeft mijn gezond verstand mij in de steek gelaten toen ik zag dat iedere motor 2 maal gelast was als gevolg van vorstschade. De verkoper verzekerde mij ook dat deze volledig waterdicht waren en deze zonder problemen liepen.
Nu heb ik dit weekend 1 van 2 de motoren opnieuw gestart en op water aangesloten. En jawel, er zat een lek op 1 van de lasnaden.
Dus ben ik nu oplossingen aan het zoeken.
De eerste en mss de gemakkelijkste is een nieuw blok kopen. Dan moet ik wel alles overzetten en ben ik ook vrij veel geld kwijt (+- 3200 euro/ motor+ dan nog extra kosten die er bij komen bij alles over te plaatsen). Dus deze oplossing wil ik zo lang mogelijk uitstellen.
Een andere oplossing, oude las wegslijpen en opnieuw laten lassen, maar deze keer wel door een professional. Problemen: blijkbaar is het zeer moeilijk om zo iemand te vinden en waarschijnlijk moet ik dan heel het blok ontmantelen om het volledige blok moet opgewarmd worden. Dit doe ik dus liever ook niet, tenzij het blok niet ontmanteld moet worden en iemand mij een zeer goede lasser kan aanraden. Ik heb niemand gevonden.
De laatste oplossing, is een soort van stitch-n-lock gebruiken. Ik heb na vele mails eindelijk een firma gevonden die mij dit materiaal kan leveren. Ze vragen mij wel de dikte van de wand van de motoren door te geven. Ik heb echter al het hele internet afgezocht, maar kan hieromtrent niets vinden. Het gaat om crusader (GM) V8 5.0 305 motoren van bouwjaar 1979. Indien iemand mij hiermee kan verder helpen of verdere tips kan geven zou dit zeer welkom zijn. Indien er ook mensen zijn die al met deze methode gewerkt hebben mogen mij altijd hun ervaringen hieromtrent geven. Positief en negatief.

Alvast bedankt voor de hulp


Bijlagen:
IMG_0353.JPG
IMG_0353.JPG [ 1.67 MiB | 1358 keer bekeken ]
IMG_0023[1].JPG
IMG_0023[1].JPG [ 2.27 MiB | 1358 keer bekeken ]
IMG_0021[1].JPG
IMG_0021[1].JPG [ 2.21 MiB | 1358 keer bekeken ]
IMG_0027[2].JPG
IMG_0027[2].JPG [ 3.9 MiB | 1358 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
© 2007-2014 het Navis.be botenforum is een realisatie van Medianaut te Berchem in Antwerpen (Belgie - Belgium).
Hoewel alle info zorgzaam is weergegeven, kan Medianaut niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten, vergissingen en de meningen en uitlatingen van de posters hier op het forum.
Powerboating.be, navis.be and ribsonly.com are brands of Medianaut.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling