Het is 24 september 2018
  

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 november 2017 
Offline
.: uit de box :.
.: uit de box :.

Geregistreerd: 30 maart 2017
Berichten: 36
Woonplaats: Eeklo
thewave schreef:
erwindenul schreef:
Vrienden,
er is al heel wat over gezegd en geschreven, maar wie weet nu eigenlijk precies hoe de vork in de steel zit?
Wij hebben een nieuwe boot gekocht en zouden die graag in Nederland inschrijven. Op zich kan dat perfect, dat weet ik. Gewoon naar Nederland gaan met de papieren en klaar.
Maar is deze inschrijving ook volledig legaal in Belgie als Belgische onderdaan? Kan de scheepvaartpolitie boetes uitschrijven omdat je als Belg met een Nederlandse boot vaart?
Liefst geen verhalen van "horen zeggen", maar effectieve feiten. Ik denk dat velen daar wat aan zullen hebben ;-)

Alvast bedankt voor reacties!


Erwin
ik kocht mijn boot eind vorig seizoen 2e hands; de vorige eigenaar was ook Belg en voer op de grens Nederland/België; zijn boot was ingeschreven in Nederland.
Ik heb de registratie overgenomen en kon perfect als Belg de inschrijving regelen. Ik kreeg een pasje van de RDW toegestuurd.
Tot nu toe nog geen controle gehad (lig nu in Nieuwpoort), maar met alle verhalen die ik las op dit en andere fora ben ik nog steeds niet zeker of ik nu wettelijk in orde ben of niet... :?
Als het effectief niet meer mag om als Belg in Nederland te registreren, dan moeten ze dat in NL ook echt tegenhouden vind ik !

Ik ben echter tot op vandaag nog niet in orde met de marifoonregistratie: in België kan ik geen roepnaam aanvragen omdat het schip in NL staat geregistreerd, en in NL wil men geen roepnaam toekennen omdat de boot in België ligt en vaart...


hallo
ik heb nu toch es even met de Belgische scheepvaartpolitie gebeld en als Belg met een NL registratie heb je 2 opties als je in orde wil zijn bij een controle:

1* registratie in België uitvoeren: ttz vlaggenbrief (kust) en immatriculatie aanvragen
Bij een Belgische registratie dienen ze dan bijkomend controle te doen op verplichte veiligheidsuitrusting, nautische instrumenten, enz. Wat wel bijzonder was aan de politieman zijn uitleg: hij gaf zelf lichte voorkeur aan registratie in NL laten, vanwege sommige absurde uitrusting die je aan boord dient te hebben :roll:

2* registratie in NL behouden en een ICP aanvragen: dit wordt overal in Europa aanvaard (http://www.watersporters.nl/icp-aanvragen/)

_________________
Chaparral 240 Signature ==> the Wave <==


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 november 2017 
Offline
.: vuurtoren :.
.: vuurtoren :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 oktober 2007
Berichten: 2067
Woonplaats: Moortsele
Dat is dan ook duidelijk , alleen effe een detail vergeten .

Als Belg kan je in Nederland geen ICP aanvragen . Je moet je laten vertegenwoordigen door een Nederlander .

ofwel heb ik terug niet goed gelezen .

ICP op naam van niet Nederlander :

Indien de eigenaar niet over de Nederlandse nationaliteit beschikt, en niet langer dan 5 jaar aansluitend in Nederland woont, moet er een Nederlandse vertegenwoordiger optreden. Naast bovengenoemde documenten moet dan ook geüpload worden:

- Vertegenwoordigingsformulier (deze moet iedere 2 jaar opnieuw getekend en aangeleverd worden) - For the English Declaration Representative, click here>>
- Kopie geldig Nederlands paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs vertegenwoordiger.


Dit staat duidelijk te lezen als je de link (http://www.watersporters.nl/icp-aanvragen/) volgt en leest .

En wat betreft die absurde uitrusting aan boord , dat is niet echt moeilijk te realiseren hoor , gewoon Efkes inventief zijn .

Tja , ik geloof dat er daarover nog veel water naar zee zal vloeien ..........

_________________
Afbeelding
Life is not a destination, it is a journey...


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 december 2017 
Offline
.: uit de box :.
.: uit de box :.

Geregistreerd: 30 maart 2017
Berichten: 36
Woonplaats: Eeklo
na alle administratieve rompslomp ivm foto's, CIN NUMMER, CE certi'n, heb ik eeeeeindelijk lijn vlaggebrief beet! Nu nog de immatriculatie, maar volgens de FOD is dit gwn een formaliteit. Enkel es veel geld betalen en tzou in orde moeten komen... :twisted:

_________________
Chaparral 240 Signature ==> the Wave <==


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 december 2017 
Offline
.: baken :.
.: baken :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 5 juni 2012
Berichten: 1756
Woonplaats: Aalter
Courage. Nog even doorbijten.

_________________
Groeten van Johan
Aquamar Phenicusa met Mercury F150


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 mei 2018 
Offline
.: nieuw :.
.: nieuw :.

Geregistreerd: 18 mei 2018
Berichten: 5
Met al die zever, ben ik dan mijn boot gaan uitschrijven in Roosendaal en de dag erna naar Brussel naar het scheepvaartloket om in België in te schrijven.

Dat meisje van de RDW vroeg al waarom etc , ik zeg ja het mag niet meer als Belg in België rondvaren met Nederlandse inschrijving. Dus ik naar Brussel. Alles goed geprepareerd , online aangevraagd 294 euro betaald en deze morgen de papieren gaan afgeven in Brussel.

Mijn CE attest doorgemaild door de constructeur werd geweigerd, daar sta je dan , nu heb ik niks meer

Had me beter niet uitgeschreven in Nederland, maar men vraagt het attest van schrapping, dus ...

Ik heb al veel goesting om rap terug naar Roosendaal te gaan om eventueel ongedaan te kunnen maken , maar ja je zal zien dat gaat dan ook weer niet lukken.

Help !


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 mei 2018 
Offline
.: nieuw :.
.: nieuw :.

Geregistreerd: 18 mei 2018
Berichten: 5
het CE attest werd geweigerd omdat dit van RINA komt , dat zoiets als LLoyds.

Ik repliceerde ja maar kan goed zijn, maar de constructeur stuurt me dit door ! Op dat document wordt duidelijk verwezen naar directieve 94/25/CE gewijzigd bij directieve 2003/44/CE

In Engels en Italiaans , maar ze vielen niet over de taal , ( een vertaling had ik op voorhand al klaargemaakt, maar daar vroeg men zelfs niet naar) het was gewoon niet goed , al de rest motor, foto's uitschrijving was allemaal ok , alleen zij aanvaarden het CE- attest dat de constructeur me op mijn verzoek heeft dorgemaild NIET !

Dan maar terug naar Nederland ? iemand ?


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 mei 2018 
Offline
.: nieuw :.
.: nieuw :.

Geregistreerd: 18 mei 2018
Berichten: 5
Helemaal raar wordt het als je dan op de site van de FOD mobiliteit gaat kijken bij verklaring van overeenstemming : daar staat letterlijk :

https://mobilit.belgium.be/nl/scheepvaa ... enstemming


Het vaartuig is CE-gekeurd: een duplicaat kunt u aanvragen bij de constructeur.
Het vaartuig is niet CE-gekeurd: een keuring na de bouw kunt u laten uitvoeren door een aangemelde instantie (vb. in België IMCI, in Frankrijk Bureau Veritas, in Duitsland Germanischer Lloyd, in Italië Rina, in UK Lloyd’s Register, enz.).


Ik vraag een duplicaat aan, na veel aandringen mailt men dat , dit blijkt dan opgesteld te zijn door Rina een instantie die ze zelf aanhalen !? Maar men keurt het wel af.

Kan er nog iemand volgen ?


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 mei 2018 
Offline
.: baken :.
.: baken :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 5 juni 2012
Berichten: 1756
Woonplaats: Aalter
Nee, begrijp ik ook niet.
Heb je hen al gebeld met de vraag waarom ze jouw CE van Rina weigeren terwijl het op hun site staat dat dat wel zo mag?

_________________
Groeten van Johan
Aquamar Phenicusa met Mercury F150


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 mei 2018 
Offline
.: nieuw :.
.: nieuw :.

Geregistreerd: 18 mei 2018
Berichten: 5
1 van de 3 loketbedienden begon mij daar af te blaffen, de andere 2 bleven vriendelijk, ik zei gewoon dat ik me toch mocht verdedigen ... Ik kreeg daar een preek zo van ah meneer maakt de wetten , meneer weet het beter etc. Op dat moment wist ik niet wat er exact op hun site stond,heb dat pas daarna gezien, anders had ik daar niet buitengegaan vooraleer ik dat papier had en had ik op mijn strepen blijven staan,

Maar ik wist dat toen nog niet en was serieus onder de indruk van zijn tirade. Hij zei ook nog en riskeert niet rap naar Gent of Oostende te gaan achter mijn rug want het zal niet pakken enz..

Ik ga nu morgen naar scheepvaartpolktie in Antwerpen en daar de situatie voorleggen. Ik ben met alles in orde, hij moet de papieren geven, maar weigert en daardoor kan ik me niet in regel stellen. Anderen zeggen dat ik klacht moet neerleggen etc , maar we zullen de zaak eerst is voorleggen aan de scheepvaartpolktie . Ik heb ook rechtsbijstand voor mijn boot dus desnoods zal het de rechtbank worden . Allemaal niet plezant en zeker zo niet bedoeld, maar ik laat er ook niet meer met spelen , als je begrijpt wat ik bedoel


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 mei 2018 
Offline
.: baken :.
.: baken :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 5 juni 2012
Berichten: 1756
Woonplaats: Aalter
Groot gelijk !
Sommige denken echt dat ze alles mogen. Als er maar iets afwijkt van wat ze gewoon zijn kan/mag het niet meer. Verder kijken dan hun neus lang is, is voor hen te moeilijk/lastig.

_________________
Groeten van Johan
Aquamar Phenicusa met Mercury F150


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
© 2007-2014 het Navis.be botenforum is een realisatie van Medianaut te Berchem in Antwerpen (Belgie - Belgium).
Hoewel alle info zorgzaam is weergegeven, kan Medianaut niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten, vergissingen en de meningen en uitlatingen van de posters hier op het forum.
Powerboating.be, navis.be and ribsonly.com are brands of Medianaut.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling