Het is 20 september 2018
  

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 april 2014 
Offline
.: nieuw :.
.: nieuw :.

Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 6
goeiedag, :peace:

ik heb een yamaha 2pk 2takt type 2B voor onderhoud.
en ik heb een paar problemen inmiddels heb ik de carburateur schoongemaakt en koppakking vervangen ( was hard nodig ) en een nieuwe bougie erin gedaan.

de motor loopt alleen als ik de choke aan zet zodra ik hem uitzet gaat de motor ook uit ik heb al geprobeerd om op de carburateur de motor aftestellen en dat is me niet gelukt helaas heeft iemand een idee?

met vriendelijke groet alwin


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 april 2014 
Offline
.: schipper :.
.: schipper :.

Geregistreerd: 30 maart 2013
Berichten: 321
Woonplaats: Dendermonde
Het klinkt alsof je stationair schroef nog niet ver genoeg is ingedraaid (ik ben geen monteur overigens, dus niet boos zijn als dit niet een juiste tip is :P)

Ergens op je carburator zit een schroefje (misschien met een veertje erachter) die je in en uit kan draaien.
Dit schroefje indraaien en je gaat een hoger stationair toerental bekomen, en visa versa.

Als je moter met de gas open nog steeds stilvalt zonder choke, dan is mijn tip nutteloos.

_________________
Mijn DUVEL drink je gewoon niet!


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 april 2014 
Offline
.: nieuw :.
.: nieuw :.

Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 6
Bedankt voor je berichtje maar dat is het boutje om de motor aftestellen verder zit er op deze motor geen stationair schroef het is een motortje uit 1993

Gr Alwin


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 april 2014 
Offline
.: schipper :.
.: schipper :.

Geregistreerd: 30 maart 2013
Berichten: 321
Woonplaats: Dendermonde
Als er echt maar één boutje zit, dan ben ik er redelijk van overtuigd dat dit je stationair schroef/boutje is.
Ik denk dat er aan het einde van die schroef/boutje een punt zit, die de gasschuif omhoog duwt (als hij er ver genoeg inzit) en dus meer gas geeft bij het stationair draaien.

_________________
Mijn DUVEL drink je gewoon niet!


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 april 2014 
Offline
.: nieuw :.
.: nieuw :.

Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 6
er zit inderdaad een puntje aan dat boutje en die zit tegen de gas pen aan zodra ik dit boutje erin of eruit draai gebeurt er niks dus volgens mij is dit dan het boutje om het mengsel rijker of armer temaken?

zodra ik in de buurt van de motor ben zal ik een foto posten.


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 april 2014 
Offline
.: schipper :.
.: schipper :.

Geregistreerd: 30 maart 2013
Berichten: 321
Woonplaats: Dendermonde
Je start je motor, (al dan niet met de choke open/dicht)

Dan hoor je zelf dat de motor wil stilvallen (te weinig toeren)
Maar een beetje gas geven helpt dus wel!

Je draait die schroef/bout naar binnen -> gasschuif gaat open door die punt -> blijven draaien tot je hoort dat de motor sneller gaat draaien.
en zodra je motor rond de 800 a 900 rpm draait valt hij niet meer stil ;-)

Bij het vertrekken zul je misschien wel wat poeier moeten geven, maar dat lijkt me normaal voor zo'n kleine motor!

_________________
Mijn DUVEL drink je gewoon niet!


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 april 2014 
Offline
.: nieuw :.
.: nieuw :.

Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 6
ja maar zodra ik de motor op de choke heb draait hij wel gewoon
maar zodra ik de choke uit zet hoe snel die ook draait dan valt die gewoon uit
dus in mijn beleving krijgt die dan minder benzine ( lucht )


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 april 2014 
Offline
.: schipper :.
.: schipper :.

Geregistreerd: 30 maart 2013
Berichten: 321
Woonplaats: Dendermonde
alwin schreef:
ja maar zodra ik de motor op de choke heb draait hij wel gewoon
maar zodra ik de choke uit zet hoe snel die ook draait dan valt die gewoon uit
dus in mijn beleving krijgt die dan minder benzine ( lucht )


Aha, het betreft dus niet de stationair schroef..

Heb je misschien aan de gasnaald gezeten? (die metalen 'naald' die in de gasschuif zit en de borgring van dat ding misschien verkeerd terug geplaatst?
Ik zeg het nog een keer voor de duidelijkheid -> en jij niet denkt : die weet het wel.. "ik ben geen mechanieker"

Desalnietemin hoop ik dat het snel in orde is!

_________________
Mijn DUVEL drink je gewoon niet!


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 april 2014 
Offline
.: nieuw :.
.: nieuw :.

Geregistreerd: 27 april 2014
Berichten: 6
Zal ff mijn best doen bedankt


Omhoog
 Profiel  
 
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 april 2014 
Offline
.: vuurtoren :.
.: vuurtoren :.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 oktober 2007
Berichten: 2067
Woonplaats: Moortsele
motor krijgt dus te weinig benzine , of ergens tussen carburator en cilinder wordt er valse lucht aangezogen .

ergens die richting uit , ......

_________________
Afbeelding
Life is not a destination, it is a journey...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
© 2007-2014 het Navis.be botenforum is een realisatie van Medianaut te Berchem in Antwerpen (Belgie - Belgium).
Hoewel alle info zorgzaam is weergegeven, kan Medianaut niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten, vergissingen en de meningen en uitlatingen van de posters hier op het forum.
Powerboating.be, navis.be and ribsonly.com are brands of Medianaut.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling