Het is 23 september 2018

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: evinrude 70pk VRO
Ongelezen berichtGeplaatst: 4 september 2013 
.: schipper :.

Die knijpbal dient om de benzine op te pompen tot de carburator. Eens de motor draait zal een benzinepompje de benzine oppompen (werkt op carterontluchting dacht ik).
Waar je ook moet op letten is dat je geen lek in je leidingen hebt, anders trek je lucht en geen benzine.

Carburators kuisen is goed idee. Je kan producten kopen die je in je benzine moet doen om je carburator te reinigen. Gebruik dit puur en laat de carburator hierin een nacht liggen, daarna spoelen met bijv benzine. Enkel uitblazen helpt niet om bijv de verkalking van de benzine tegen te gaan.

Quicksilver 380HD-XS / Mercury 30hp
Afbeelding

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 4 september 2013 
.: baken :.

Vergeet de bougies niet ! Zo'n 2T vreet bougies bij traagvaart. :rolleyes:
Op mijn ex 90pk Evinrude eens een bougie gesmolten met als gevolg gat in zuiger.

Afbeelding

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 6 september 2013 
.: navigator :.

Heb zelf maar een spoel kop in mekaar geknutseld om de motor te kunnen starten zonder hem naar de $&$é"'§( te draaien. nieuwe bougies geplaatst, twee takt olie vervangen.
de motor start maar blijft alleen draaien als ik de startsleutel om de x seconde even indruk of op de benzine knijpbal druk. Dus toch maar eens de carburators opendraaien denk ik ? Maak me ook zorgen omdat er geen water boven uit de motor komt.

[youtube]http://youtu.be/DPAfWQZe4UI[/youtube]
http://youtu.be/DPAfWQZe4UI

Bijlagen:
2-IMG_3025.JPG
2-IMG_3025.JPG [ 108.22 KiB | 2842 keer bekeken ]
1-IMG_3024.JPG
1-IMG_3024.JPG [ 147.16 KiB | 2842 keer bekeken ]
 Profiel  

Er MOET water uit de motor komen (als hij draait) !

Dat de motor stilvalt na een paar seconde is misschien omdat hij nog niet warm genoeg is, of net iets te weinig toeren maakt bij stationair draaien, het klinkt op het filmpje wel redelijk goed iig, motor start ook gelijk enz, dus so far wel okay denk ik.
Ik las ergens iets dat je het niet begreep van die ontluchting, gewoon de tankdop eraf te draaien en dan eens te proberen, een betere ontluchting kun je niet hebben :P

Schroef even het staartstuk eraf (een stuk of 4 a 5 bouten verticale boven de schroef, trek het geheel eraf (evt met rubberen hamer los kloppen, er kan ook nog een van deze bouten onder de anode zitten!) en draai daarna het pomphuis open (een stuk of 4 schroeven) je komt dan de impeller tegen, dat moet een mooi 'stervormig' rubberen ding zijn zonder afgebroken pootjes/happen eruit etc, gewoon nog in tact dus :)

Als alle bouten en schroeven goed meegeven ben je met een kleine 10 minuten bij je impeller.

Profiel  

Zoals VinTage zegt: Begin maar met naar de dealer te rijden achter een nieuwe impellor EN een spoelklem. Je riskeert je motor toch niet voor een klem van pakweg € 10,00.
GELUKKIG blijft je motor niet lang draaien !

Afbeelding

Profiel  

100% akkoord - beide zijn online besteld - heb de motor nu ook in een bak water gestoken maar voor het moment is er effe geen reden om de motor te late draaien op het droge. Ik heb er wel een goed gevoel bij dat het met de motor wel goed komt. Ben nu bezig het volgende probleem nl. de stuurinrichting die vast zit. Ik hoop nog voor de winter het bootje op het water te kunnen leggen om te zien hoe ze drijft

Profiel  

Ongelezen berichtGeplaatst: 7 september 2013 

qua stuurinrichting: Ik ben ook nieuw in de boten wereld en ken eerlijk gezegd maar EEN soort stuur-inrichting en dat is het systeem wat ikzelf ook heb, een stalen kabel, met daarom heen een andere kabel omheen gewikkeld (een soort van tandwielachtig systeem), als dat vast zit, dan (melde ik al een eerdere reactie in weet ik veel welk topic van je :D) een kluts wd40 in elke opening en na een korte tijd even wrikken/wringen.
Mocht dat niet werken, dan weet ik dit ook verder niet, imo kan er in zo'n kabel verder niets fout gaan?

Profiel  

.: topmember :.
.: topmember :.

Vermoedelijk heb je dit systeem http://nl.aliexpress.com/item/Boat-Stee ... 07023.html

Zoals vintage aangeeft, in alle openingen wd 40 spuiten... Helpt dit nog niet, kabel demonteren startende van aan de motor en paar nachtjes laten weken in diesel
Helpt dit nog niet, maar lijkt me onwaarschijnlijk, kabel vervangen
Helpt dit wel, vol zetten met vet
Ik denk dat jouw binnekabel is vast geroest aan de buitenbehuizing

Profiel  

ik heb een ander systeem dan de link (zie foto). Het stuurhuis is langwerpig en de kabel wordt aan een lat met tanden bevestigd, die links en rechts bewogen wordt door aan het stuur te draaien. De stang die aan de motor zijde bevestigd is zat volledig vast en ook de kabel zat binnenin vastgeroest.

Bijlagen:
IMG_3030.jpg
IMG_3030.jpg [ 130.29 KiB | 2824 keer bekeken ]
IMG_3042.JPG
IMG_3042.JPG [ 163.54 KiB | 2792 keer bekeken ]

Laatst bijgewerkt door fte19665 op 18 september 2013, in totaal 1 keer bewerkt.
 Profiel  

helaas was de brute kracht net iets te veel en is de kabel aan de motorzijde gesneuveld, dus dat wordt op zoek gaan naar een nieuwe kabel :cry: De kabel zit vanbinnen overigens nog steeds moer vast. Aan de motorzijde nu wel alles mooi zuiver kunnen maken met WD40. Wat kan ik best gebruiken om dit te smeren?

Bijlagen:
IMG_3031.jpg
IMG_3031.jpg [ 222.49 KiB | 2824 keer bekeken ]
 Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]